Sunday 14 June 2009

België in al zijn diversiteit (3)


Brugge, het Venetië van het Noorden, prachtige middeleeuwse en bovenal volstrekt unieke stad. Ik voel me wel een beetje stom dat ik hier niet langer kan blijven, de stad is werkelijk wondermooi. Deze middag snel nog door het historisch centrum gewandeld en via het Minnewaterpark teruggekeerd naar mijn Egmond Hotel. Het kader van dit hotel in Brugge hier is echt enig. Jammer dat ik niet wat langer kan blijven!

Een halfuurtje treinen vanuit Brugge ligt Gent, stad aan de Leie en woonplaats van menig student. Op weg van het station naar mijn hotel in Ghent kwam ik dan ook veel jong volk tegen. De stad bruist echt overal waar je gaat en is op vele plaatsen even betoverend dan Brugge. Nu nog hopen dat de hotels in gent van eenzelfde niveau zijn!

Goed geslapen in mijn Gents hotel maar vandaag alweer richting de officieuze hoofdstad van Vlaanderen, Antwerpen vertrokken. Ik verheugde me echt op een verblijf in de Modestad en ben volgens plan zowel langs de Meir, de Keyserlei als de Kammenstraat gestapt om eens uitgebreid te shoppen. Veel tijd voor de meer historische bezienswaardigheden had ik niet, het Arass Suite Hotel wachtte immers op me. Dit Antwerp hotel biedt allesbehalve standaardkamers aan en is wat de inrichting betreft een ware streling voor het oog. Hier zou ik gerust nog een paar nachten langer in dit hotel in Antwerpen kunnen blijven, maar helaas rond ik morgen al mijn tiendaagse af met een overnachting in een hotel Brussels. Last, but hopefully not least!



Zonet aangekomen in mijn hotel in Brussel, het mooi ogende Hotel Van Belle, dat ik er vooral omwille van haar authentiek Brussels karakter had uitgekozen. Straks een maaltijd nuttigen in één van de restaurants hier, heel misschien verken ik daarna even het Brusselse nachtleven maar ik dank dat het vooral bij mijmeren over de voorbije tien dagen zal blijven. Gisteren besloten dan toch niet uit te gaan, was nogal moe en de lange tocht langs verschillende hotels in België was duidelijk in m'n kleren gekropen. Ben moe maar voldaan en ik zou iedereen aanraden om dit ook eens te doen. België heeft immers zoveel te bieden!

No comments: